Blog

Na našem blogu najdete zajímavosti ze světa personalistiky nejen pro specialisty z lidských zdrojů. Blog píšeme pro Vás - abyste se vzdělali, pobavili a získali hodnotné informace.
Proto budeme rádi, pokud nám na články napíšete zpětnou vazbu - zda se vám líbí, jestli tam je nějaký prostor pro zlepšení. Pokud vás zajímá nějaké téma konkrétněji, pošlete nám ho a rádi ho pro vás rozebereme zde na blogu.

Aplikace efektu koučinku v praxi aneb záchrana manažerky a spása firmy

Nedávno jsme pro vás popsali, jak vypadá „business koučink“ v praxi. S jakými situacemi k řešení za námi chodí naši klienti – jednou z nich byla manažerka Alena. Když k nám přišla, měla skvěle našlápnuto k pracovnímu vyhoření. Začátek jejího příběhu si můžete přečíst v našem článku „Majitelka firmy na pokraji vyhoření – jak může...

Majitelka firmy na pokraji vyhoření – jak může pomoci koučink?

Říkejme jí třeba Alena. Žena v pozici majitelky středně velké firmy, která v ní zastává několik rolí. A i když se snaží je propojit tak, aby firma šlapala jako hodinky, začíná jí to brát energii a motivaci. Přišla na koučovací sezení unavená, ale přesto se snažila o úsměv. Když jsem se jí zeptala na téma, které ji...

5 věcí, které Vám zaručí bezchybné zvládnutí pohovoru (2. díl)

V minulém článku jsme rozebírali, proč je pro pohovor plusem správně napsaný životopis, upřímná prezentace sama sebe a detailní “proklepnutí” potenciálního nového zaměstnavatele. Dnes se podíváme na to, jak být pro novou firmu ještě více žádoucí už po prvním kole výběrového řízení. Jste na pohovoru ve společnosti, kam byste opravdu chtěli hodně nastoupit? Ukažte, že...

Interim-management

BÝT ČI NEBÝT INTERIM MANAŽEREM

Nedávno jsem se na jedné konferenci potkala s bývalým kolegou, říkejme mu třeba Erik, který pracuje na vysoké manažerské pozici v nadnárodní korporátní společnosti. Po krátké debatě o tom, kdo co momentálně dělá a čím se zabývá, přišel z jeho strany dotaz: „ Hele, Zuzko, a co si myslíš o interim managementu? Jaké jsou tvoje zkušenosti s touto...

Hlavní základní 3 zdroje chyb při výběru zaměstnanců (1.díl)

Dnes jsme si připravili článek, který je hlavně pro personalisty ve firmách. Podíváme se společně na to, jaké chyby se nejčastěji dějí při přijímacích pohovorech. Vycházíme z naší praxe. Mnoho z níže uvedených chyb jsme za našich “mladých HR let” dělali i my při pohovorech. :-). To, co jsme si ale uvědomili je, že je...

nabor-a-vyber-zamestnancu

5 věcí, které Vám zaručí bezchybné zvládnutí pohovoru (1. díl)

Za naší praxi jsme zažili doslova tisíce pohovorů. Víme, jak na uchazeče na výběrových pohovorech nahlížejí personalisté. V tomto článku se dočtete, jak se na pohovor připravit, aby Vás nic nezaskočilo. Pojďme na to! Životopis = první dojem při pohovoru Jako jednu z prvních věcí, které personalista uvidí, je Váš životopis. Ten musí být dobře...